Чим гарні рафтинг тури

4-30-2021

Що потрібно знати про рафтинг новачкові? рафтинг з кожним роком набирає все більшої популярності як серед досвідчених туристів-водників, які отримують безліч можливостей пройти все більш складні маршрути, так і серед початківців туристів, які жодного разу в житті не тримали в руках весло, — адже для того, щоб виконати свій перший сплав, їм потрібно пройти лише невеликий інструктаж. Зацікавлені, тоді звертайтеся за посиланням рафтинг тур на Южном Буге. Але щоб зрозуміти, що таке водний рафтинг, потрібно розібратися в декількох основних моментах цього виду активного відпочинку.

Що таке рафтинг

Рафтинг – це сплав по гірських і рівнинних річках на спеціальному човні, рафті, що володіє високою плавучістю і стійкістю на воді. Це дозволяє істотно знизити вимоги до учасників спуску, яких може бути від 4 до 12 осіб. З винаходом цього надувного безкаркасного судна рафтинг по бурхливим “білим водам” річок перестав бути привілеєм професіоналів, які раніше здійснювали їх на байдарках і плотах.

Якщо ви вирішили брати участь у своєму першому рафтинг-турі — уважно вивчіть складність маршруту, який хочете пройти. Всього, за міжнародною класифікацією, їх шість – і чим категорія вище, тим більше різноманітних перешкод буде потрапляти на шляху. Причому деякі річки в рафтингу потрібно підкорювати лише на певних ділянках і при певному рівні води.

Для туристів, тільки початківців заняття рафтингом і не пройшли спеціальну підготовку, заборонені маршрути вище третьої категорії складності. Але це лише обмежує кількість і складність перешкод при рафтингу, але ні в якому разі не знижує ймовірність виникнення екстремальних і непередбачених ситуацій, які, втім, не загрожують нічим, крім викиду в кров позапланової порції адреналіну. А для тих, хто здолав не одну бурхливу гірську річку, є рафтинг-тури, які пропонують багатоденну боротьбу з водною стихією на найнебезпечніших маршрутах.

У разі комерційних сплавів на борту рафта завжди присутній досвідчений інструктор. Найчастіше це найнятий турфірмою спортсмен, який віддає прості команди учасникам, чиє завдання виконувати їх максимально точно — від цього залежить проходження рафтинг-туру. При уявній легкості його завдання гід повинен бути присутнім в будь-якому випадку, так як учасники можуть розгубитися в певних ситуаціях через відсутність досвіду.

Рафтинг сьогодні являє собою не просто веслування, а повноцінний похід, що триває часом багато днів поспіль. Популярність таких рафтинг-турів залежить від безлічі факторів, серед яких виділяються: наявність пам’яток, мальовничих місць, пам’ятників, зручність закидання групи і спорядження для рафтингу до початку сплаву, безпека полігону для спуску. Для тих, хто не може дозволити собі похід, припустимо, на тиждень, багато турфірми пропонують рафтинг-тури вихідного дня. А для людей, які мають у своєму розпорядженні достатню кількість грошей і часу, рафтинг відкриє всі принади похідного життя: і ночівля в наметах, і пісні під гітару, і смачна їжа, приготована на багатті.

Навіть при проходженні першої категорії водних рафтинг-маршрутів не варто ставитися до свого спорядження зі зневагою. Потрібно серйозно підійти як до самого рафту, він повинен мати ребра жорсткості і засоби страховки від випадання за борт, так і до індивідуального захисту — рятувального жилету і касці. У комерційному рафтингу все необхідне надає турфірма, але іноді може знадобитися додаткове спорядження (наприклад, гідрокостюм для проходження холодних гірських річок). А ще, хоча і найкращим рятувальним засобом є сам рафт, дуже непогано вміти плавати-адже ніяка екіпіровка сама вас до берега не довезе.

Безпека в рафтингу

Кожен, хто займається рафтингом, проходить інструктаж з техніки безпеки. Ми наведемо основні положення, які варто вивчити напам’ять:

  • ваша особиста захисна екіпіровка для рафтингу повинна бути ідеально підігнана по фігурі і голові, в іншому випадку ви втомитеся від їх постійного носіння. А знімати шолом і жилет категорично заборонено, навіть на ділянках пішого ходу.
  • весло в руках має розташовуватися правильно: одна рука в 10 сантиметрах від лопаті весла, а інша — на рукояті. При іншому розташуванні ви ризикуєте завдати травму члену команди, який сидить навпроти вас.
  • не забувайте про правильну посадку в рафті. Внутрішні баки-це ребра жорсткості, а не пуфи для сидіння, а учасники сплаву повинні сидіти на бортах. Також баки служать для фіксації ніг.
  • для того щоб не вилетіти з рафта при сильному ударі або крені — хапайтеся за мотузку, яка протягнута по периметру судна. Якщо ж ви вилетіли з човна — потрібно зробити один-два хороших гребка до рафту і схопиться за мотузку, для того щоб залізти назад. У разі коли вас відкинуло на кілька метрів-учасники команди зобов’язані подати весло, підтягнути до човна і закинути вас всередину.
  • процес затягування людини в рафт виглядає наступним чином-ви повертаєте його до себе обличчям — міцно хапаєте за рятувальний жилет в районі плечей обома руками і тягнете на себе, використовуючи свою вагу.
  • іноді людину викидає на значну відстань, що навіть веслом дістати не можна. В цьому випадку використовують рятувальну мотузку, встановивши попередній контакт свистом або криком. Завдання рятуваного-схопити мотузку і перевернутися на спину. Так його швидко затягнуть всередину.
  • вам необхідно чітко усвідомлювати, як плавати в порогах. Існують два основні методи для цього. Позиція самосплаву, в якій людина пливе за течією ногами вперед, причому ноги повинні бути на поверхні, для того щоб відштовхнутися від насувається каменю або стіни. Друга позиція-стиль кроль, застосовувати який можна тільки на більш-менш спокійній ділянці річки між порогами, де слід розвернутися на 70 градусів проти течії і гребти до берега кролем, докладаючи максимум зусиль.
  • також дуже важливо знати, як вибратися з бочки (стійкої циркуляції води після зливу). Якщо бочка невелика, то потрібно піджати під себе ноги і обхопити їх руками — ви підете на дно, де нижня течія підхопить вас і викине з неї. Тільки не розслабляйтеся завчасно-потрібно трохи відплисти від неї, інакше може засмоктати на повторний коло. Якщо ж бочка велика, то розвертайтеся обличчям до сливу і активно пливіть кролем в нього. Слив опустить вас на дно, де донна течія винесе з небезпечної ділянки.
  • якщо рафт перекинувся і ви опинилися під ним — не варто намагатися пробити його головою, все одно це вам не допоможе. Панікувати теж не варто — там достатньо повітря, але довго затримуватися під ним все ж не потрібно. Для того щоб вибратися, відштовхуйтеся від його дна руками у напрямку потоку і незабаром виберетеся з-під нього. Тільки схопите мотузку швидше, інакше виникне проблема-вас може понести течією.
  • рафт хороший тим, що, навіть перевернувшись, має прекрасну плавучість. Так що, в ситуації перевороту човна, схопитеся за мотузку і не відпускайте.
  • не втрачайте весло. Ніколи.